Romige courgettesoep

Hoe lekker ik het ook vind om te koken, soep maakte ik nooit. Soep is iets wat oma’s heerlijk kunnen maken en je vooral dan ook eet als je bij hen bent. Althans, dat dacht ik. Totdat ik ontdekte dat het maken van soep enorm simpel is en je er (letterlijk) alles in kunt pleuren wat nog in je koelkast ligt. Zolang het maar groente zijn. Deze romige courgettesoep is dan ook per toeval tot stand gekomen en nu kan ik haast niet meer zonder. Want het is makkelijk, gezond en lekker. Binnen een halfuur staat deze romige courgettesoep op tafel. Bovendien kan deze soep prima door als lunch, maar zeker ook als maaltijd. Boodschappen lijstje maken en kokkerellen maar.
De leukste terrassen in Maastricht

Met een rosé op het Vrijthof, met een cocktail in je hand genieten van het uitzicht, met een speciaalbier in de zon. Het terrassenweer is eindelijk aangebroken en daar worden we heel blij van. Want niets is lekkerder dan na een dagje werken aanschuiven op een fijn terras. Of op je vrije dag de helft van de dag doorbrengen op het terras. Er zijn tal van leuke terrassen in Maastricht. De leukste plekken om te borrelen hebben we voor je verzameld.
3 x Gebakjes van Patisserie van Boheemen in Maastricht

Patisserie van Boheemen in Maastricht is een verfijnde patisserie met een Parijs tintje. Van eclairs, macarons en bonbons tot grenache: al van ver kun je het lekkers zien stralen in de vitrine. Wij selecteerden onze favorieten voor je.
5 X De beste friet in Maastricht

Niets is lekkerder dan friet uit een grote puntzak eten. Wij hebben de plekken voor de beste friet in Maastricht voor je verzameld in deze blog!
Een kijkje in de keuken: restaurant Safar in Maastricht

In de rubriek ‘How to become a Sjeng’ doen we uitgebreid verslag van alles op het gebied van eten & drinken in Maastricht. Want eten en drinken is voor de Sjengen een belangrijk onderdeel van het leven. Dus ook voor de ‘Sjengen in wording’ onder ons. Aka the both of us. Deze keer schuiven we aan bij een nieuwe aanwinst van de stad: restaurant Safar. De nieuwe Levantijnse hotspot op het Vrijthof. Tijd om kennis te maken met de Libanese en Levantijnse keuken!
8 X Hotspots in Boedapest

Vanaf Eindhoven of Brussel vlieg je in zo’n kleine twee uur naar Boedapest. Een stad met veel historie en dat zie je aan alles terug. Maar ook op het gebied van eet- en drinkspots kun je als foodie je hart ophalen. Je vindt er het ene leuke plekje na de andere. De leukste hebben we voor je verzameld!
Bar Bistro SAAM in Maastricht

In de rubriek ‘How to become a Sjeng’ doen we uitgebreid verslag van alles op het gebied van eten & drinken in Maastricht. Want eten en drinken is voor de Sjengen een belangrijk onderdeel van het leven. Dus ook voor de ‘Sjengen in wording’ onder ons. Aka the both of us. Deze keer schuiven we aan bij nieuwkomer Bar Bistro SAAM. Dit restaurant opende begin september pas officieel haar deuren. Tijd om kennis te maken!
Tapas eten bij Café Madrid in Maastricht

Deze keer schuiven we bij Café Madrid in Maastricht aan voor een tapasavond. En ik zal je zeggen, dat komt als geroepen. Want na al die weken vertoefd te hebben in Spanje, gaan die patatas bravas en jamón serrano er wel weer in hoor. Vamos!
9x Eten & drinken in Andalusië

De afgelopen 3 weken bracht ik (Janneke) dus in Spanje door en reisde ik vrolijk rond door Andalusië. En ik zal je vertellen met dat druilerige weer in Nederland, kon ik wel wat zon gebruiken. Want hoe fijn is het om iedere dag op te staan en er zeker van te zijn dat jawel, ook vandaag de zon gewoon weer schijnt. En morgen en overmorgen. Zon dus, check. Maar wat is Spanje zonder lekker eten? Juist! Ik kon het niet laten om tijdens mijn reis een lijstje met favorieten in mijn telefoon te maken. Dat resulteerde in een aantal gezellig food- & drinkspots. In deze blog deel ik ze graag met je.
Hete koffie – Viva Vroemen

In onze nieuwe rubriek ‘hete koffie’ nemen we je mee op pad met een gezellige man of vrouw uit Maastricht. Een rubriek met een kleine knipoog. We doen samen een koffie en stellen ondertussen een aantal juicy vragen. Voor ons supergezellig om te doen, voor jullie lekker om te lezen en stiekem ook prima om te bekijken. Want ja, die blogs komen uiteraard nooit zonder beeldmateriaal. Dit keer gaan we op de koffie met: Viva Vroemen.
